New

Lima Grün Offline, Datei auf unbekanntem Gerät nicht erreichbar. ????

Von: Stefan Nagel <[email protected]>

Datum: Samstag, 23. September 2017 um 13:34

An: <tea[email protected]>

Betreff: FW: [Lima Help Center] Re: Lima Grün Offline, Datei auf unbekanntem Gerät nicht erreichbar.

??? Hello why I get no answer, is the device now defect? I need my data from the record and I come because of Lima not there.

Greeting Stefan

Von: Stefan Nagel <[email protected]>

Datum: Samstag, 16. September 2017 um 16:31

An: <[email protected]>

Betreff: FW: [Lima Help Center] Re: Lima Grün Offline, Datei auf unbekanntem Gerät nicht erreichbar.

Hello Eliace, here the test and the answers to your questions (in red see below), unfortunately, Lima does not work! :O/

Gruß

Stefan

d501fbfd5f52b2c43872669fb65d5b42?size=40&amp;default=https%3A%2F%2Fassets

stefan.nagel

Aug 25, 09:09 CEST

Yes I got, but Lima can only test again on the weekend.

Von: Lima <[email protected]>

Antworten an: Lima <[email protected]>

Datum: Donnerstag, 24. August 2017 um 19:01

An: Stefan Nagel <[email protected]>

Betreff: Lima Grün Offline, Datei auf unbekanntem Gerät nicht erreichbar. -

We've been waiting for your answer!

Eliace

Eliace (Lima Help Center)

Aug 20, 18:45 CEST

Hi Stefan,

Thank you for your message.

So now we have to diagnose it.

May I ask you to reply to those questions (below)?

First of all, check that your Ethernet and power cables are correctly plugged in.

Then, could you please answer the following questions?

1. Is the Lima device cold or warm? Cold

2. Does the wall socket work fine if you plug another equipment? Multiple sockets other devices are active

3. Does your hard drive's led light up when hooking it up to the Lima device? Does it spin? Hard disk is active and led is on

4. Does your router's Ethernet port led light up when you plug the Lima device in?If No: Could you please try to plug your Lima to another router port? Could you also plug Lima with another ethernet cable? Ethernet cable is new, all LAN ports tested, new Bussiness WLan routers at the start

From the router settings:

1. Does the Lima MAC address appear? No

2. Does the Lima get an IP address? No

3. Is there a firewall (on your computer and/or on your router)? Does it allow Lima and the Lima app? No

4. Test the following URLs on a computer connected to the same network as Lima: http://portquiz.net:25211 and http://test-connectivity.meetlima.com/

Ausgehender Port-Tester

Dieser Server hört auf allen TCP-Ports, so dass Sie jeden ausgehenden TCP-Port testen können.

Sie haben diese Seite auf Port 25211 erreicht .

Ihr Netzwerk erlaubt Ihnen, diesen Port zu benutzen. (Angenommen, dass Ihr Netzwerk nicht fortgeschrittene Verkehrsfilterung macht.)

Netzwerkdienst: unbekannt

Ihre ausgehende IP: 77.12.85.19

Testen Sie einen Port mit einem Befehl

$ telnet portquiz.net 25211

Versuchen ...

Verbunden mit portquiz.net.

Escape-Charakter ist '^]'.

$ nc -v portquiz.net 25211

Verbindung zu portquiz.net 25211 port [tcp / daytime] gelungen!

$ curl portquiz.net:25211

Port 25211 Test erfolgreich!

Dein IP: 77.12.85.19

$ wget -qO-portquiz.net:25211

Port 25211 Test erfolgreich!

Dein IP: 77.12.85.19

# Für Windows PowerShell-Benutzer

PS C: \> Test-NetConnection -InformationLevel detaillierte -ComputerName portquiz.net -Port 25211

Testen Sie einen Port mit Ihrem Browser

In deiner Browser-Adressleiste: http://portquiz.net:XXXX

Beispiele:

http://portquiz.net:8080

http://portquiz.net:8

http://portquiz.net:666

Ich bekomme beschwert, dass portquiz nicht auf Port 445 arbeitet. Meine Hosting-Firma OVH ist wahrscheinlich blockiert diesen Port. Das tut mir leid. Fühlen Sie sich frei, sie zu kontaktieren. Siehe mein Blog-Post und OVH Forum Post (Französisch) .

Ihr Browser kann Netzwerk-Ports blockieren, die normalerweise für andere Zwecke als Web-Browsing verwendet werden. In diesem Fall sollten Sie die telnet- oder netcat-Befehle verwenden, um den Port zu testen.

Bitte beachten Sie auch, dass dieser Server einen Port für echte Dienste verwendet (22, 25), so dass das Testen mit Ihrem Browser auf diesen Ports nicht funktioniert.

Kontakt / Rückmeldung:

Marc MAURICE

Siehe auch:

· outPorts , ein kleines Programm, um eine Reihe von Ports mit Portquiz zu testen

Great, your Internet connection can access Lima's servers.

You can now verify that your outgoing TCP port 25211 is open or visit Lima's website.

Please send me a screenshot of the results.

I will be waiting for your answers.

Best regards,

Eliace for the Lima Team

d501fbfd5f52b2c43872669fb65d5b42?size=40&amp;default=https%3A%2F%2Fassets

stefan.nagel

Aug 20, 13:53 CEST

Hallo Eliace,

Vielen Dank für die Beschreibung, das habe ich bereits mehrfach gemacht aber leider ohne Erfolg. Was nun?

Mit kulinarischen Grüßen

Stefan Nagel

Von unterwegs mit iPad gesendet.

> Am 19.08.2017 um 19:53 schrieb Eliace (Lima) <[email protected]>:

>

> Eliace (Lima Help Center)

> Aug 19, 19:53 CEST

>

> Hi Stefan,

>

> Thank you for your message.

>

> I'm Eliace and I'm here to try and assist you the best way possible.

>

> Thank you for your feedback and for your interest in us! I'm sorry to read you're encountering a setback, but be assured we're going to figure this out together.

>

> In order to try and get things back to usual, I'm going to ask you to take some steps. This way, you'll reboot your device. I assume you might already have tried this; if so, I hope you won't mind giving it another try!

>

> So let's get started:

>

> Unplug your USB drive.

> Unplug the ethernet cable between Lima and your router. If you have any doubt about your ethernet cable integrity, try to replace it with another one.

> Disconnect Lima from the power supply connection.

> Power OFF/ON your router.

> Plug the ethernet cable between Lima and your router again.

> Plug the USB drive to the Lima.

> Reconnect Lima to the supply.

> Wait for 5 minutes then verify that you have an Internet connection and try again.

>

> Hoping it helped dealing with your setback, please let me know should you require any further assistance or if the mishap remains. I'll be there for you, no worries.

>

> Best,

> Eliace for the Lima Team

Eliace

Eliace (Lima Help Center)

Aug 19, 19:53 CEST

Hi Stefan,

Thank you for your message.

I'm Eliace and I'm here to try and assist you the best way possible.

Thank you for your feedback and for your interest in us! I'm sorry to read you're encountering a setback, but be assured we're going to figure this out together.

In order to try and get things back to usual, I'm going to ask you to take some steps. This way, you'll reboot your device. I assume you might already have tried this; if so, I hope you won't mind giving it another try!

So let's get started:

1. Unplug your USB drive.

2. Unplug the ethernet cable between Lima and your router. If you have any doubt about your ethernet cable integrity, try to replace it with another one.

3. Disconnect Lima from the power supply connection.

4. Power OFF/ON your router.

5. Plug the ethernet cable between Lima and your router again.

6. Plug the USB drive to the Lima.

7. Reconnect Lima to the supply.

8. Wait for 5 minutes then verify that you have an Internet connection and try again.

Hoping it helped dealing with your setback, please let me know should you require any further assistance or if the mishap remains. I'll be there for you, no worries.

Best,

Eliace for the Lima Team

d501fbfd5f52b2c43872669fb65d5b42?size=40&amp;default=https%3A%2F%2Fassets

stefan.nagel

Aug 19, 16:37 CEST

Hallo, mein Lima ist trotz funktionierendem Internet nicht erreichbar. Meiner Zugriffsgeräte werden erkannt, ich kann aber auf sehr viele Dateien nicht zugreifen, die werden angezeigt aber sind nicht verfügbar. :o/

Attachment(s)

ticket-attachment-1503153417735.tiff

This email is a service from Lima Help Center.

[1RK6VP-863G]

Comments (1)

photo
1

Das gleiche ist mir auch passiert u. vom Service Support hab ich nach nutzloses emailaustausch auch keine Antwort mehr bekommen. Und mein Lima ist nun offline seit ueber 2 Monaten...